In 2012, the New York Times hired 30 employees for a Chinese-language news website to appeal to the growing class of "educated, affluent, global citizens" in China – not to mention, to luxury advertisers eager to target that demographic.

Four months later, the paper's Chinese- and English- language sites went dark in China. Since then, neither news site has been viewable by China's masses.

Comments
Add Comment