Four Chinese Journalists Were Just Suspended Over a Major Typo Involving China’s President

Four Chinese journalists were suspended after the state-owned news agency they worked at made a major typo in one of its stories regarding the president of China.

 

To make matters worse, a number of news outlets copied the agency’s story and the mistake within it.

 

China’s state-owned China News Service printed a story with a quote from China’s commander-in-chief in South Africa that mixed up the word “speech,” which is “zhi ci” in Mandarin, with “ci zhi,” which means “resignation.”

View More

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Twitter
Visit Us
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *