‘Raleigh Telegram’ Looks to Get Word out on Critical Correction

By: E&P Staff

The Raleigh Telegram is working to get the word out on a correction to a story it posted Friday about an area man who committed suicide after being released from a local treatment center.

Due “to an apparent miscommunication with a WakeMed public relations person who said they could not comment on Mr. Britton’s case due to HIPAA privacy requirements, a unreturned phone call from the WakeMed PR office seeking to clarify that statement, statements from the bereaved, third-party confirmations through a government source and one other source, an earlier version of this article stated that the Wake ATC center was run by Wake Med,” the correction, e-mailed to E&P and others over the weekend, reads.

The WakeMed Raleigh Campus is a private, not-for-profit health care system.

“The Wake ATC center is NOT run by WakeMed but is located next to the WakeMed medical campus in Raleigh. The Wake ATC center is run by Wake County, NOT WakeMed.”

The Telegram goes on to apologize profusely “to WakeMed, our readers, and to the general public for this grievous error and is sending out an e-mail immediately to all of our readers alerting them to the incorrect statements and our corrections.

“Despite our best efforts to verify this information through four different sources, we failed and the error is ours,” it adds.

 

Like & Share E&P:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Twitter
Visit Us
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *