Murdoch/Dow Jones Deal Not Page One News for 'NY Post'

Posted
By: Joe Strupp The sale of Dow Jones & Co. to Rupert Murdoch's News Corp. rated Page One coverage in three of New York's largest daily papers, but not, apparently, in Murdoch's own New York Post.

While The New York Times, New York Daily News and The Wall Street Journal offered up front page stories or headlines on the $5 billion deal, the Post, Murdoch's only U.S. daily, stuck it on the front of the business section, with just one story.

The Times plastered coverage across more than two inside pages, while the Daily News ran three stories in print and online. As for the Post, its only other coverage outside of a rather glowing news piece was half of a Keith Kelly column on how the Dow Jones union was critical of the deal and concerned about its ongoing contract talks.

"The Dow Jones group, including Barron's and Dow Jones Newswires, will now be folded into the global reach of News Corp., adding more international clout to the Journal and the company's other brands," the Post story by Paul Tharp and Peter Lauria stated.

Post Editor-in-Chief Col Allen and Managing Editor Jesse Angelo were unavailable for comment. Business Editor Sean Gannon declined to comment.

Comments

No comments on this item Please log in to comment by clicking here