Yeltsin bans 13 newspapers p.

By: Editorial Staff RUSSIAN PRESIDENT BORIS Yelt-sin, using martial law to clamp down on opposition after a recent armed rebellion, has banned 13 newspapers and a TV show.
Yeltsin allowed Pravda, the official voice of the Communist Party, and Sovetskaya Rossiya, a conservative nationalist paper, to re-register under new names but only if they fire their editors.
The orders came Oct. 5. The editors of both newspapers vowed to resist.
"Publications and broadcasts carried by these newspapers have to a great extent promoted the destabilization of the situation during mass disorders in Moscow at the end of September and early in October and the organization of the revolt," said the Russia Press and Information Ministry, which vowed to pursue criminal charges against the news organizations.
Pravda agreed to change its name to Pat Praudy (Voice of Truth).
Sovetskaya Rossiya deputy editor Yuri Nikolayev denied inciting violence, saying, "We just gave the opposition leaders the opportunity to state their point of view, and that is our legitimate right."
Yeltsin's government also banned the Communist Party, which ruled the former Soviet Union after the monarchy was overthrown in 1917 until 1991, when the superpower dissolved.


No comments on this item Please log in to comment by clicking here

Scroll the Latest Job Opportunities From The Media Job Board